Handelsbetingelser

Betaling

Betaling kan ske via Dankort. Vi anbefaler dig at bruge dankort/kreditkort, når du handler på internettet. Det stiller dig mest sikkert som forbruger - og du skal ikke være bange for, at 3. part kommer i besiddelse af dine kortoplysninger, idet overførslen sker krypteret mellem din computer og PBS.

Levering

Vi kører med en fast leveringspris på kr. 29,- på alle pakker sendt til leveringsadresse i Danmark. Vi tilbyder samtidig fragtfri levering i DK ved køb over 999,- kr.med GLS til pakkeshop. Levering sker hurtigst muligt - normalt indenfor 1-5 dage og vi afsender automatisk en mail, når varerne går herfra. For større ting, må man påregne lidt længere leveringstid.

Afhentning i butikken: Du har mulighed for at vælge at afhente din ordre i butikken. Det sparer dig fragten naturligvis, og betaling sker når du lægger ordren. Vi sender dig en besked, når din ordre er klar til afhentning. Og du kan komme i butikkens åbningstid eller efter aftale og afhente den.

Levering til båden i Struer: Du kan også vælge at få dine varer leveret i båden. Oplys blot bådnavn, bro/plads nr. så leverer vi på båden. Dette gælder dog for Holstebro-Struer Havn.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret på varer købt på internettet. Udgifter til returnering af varer påhviler dig selv. Læs mere om fortrydelsesret under punktet "Returnering af varer".

Opbevaring af kundeoplysninger

Vi opbevarer - iht. regnskabslovens bestemmelser - dine adresseoplysninger i 5 år, hvorefter de automatisk slettes. Vi videregiver under ingen omstændigheder dine oplysninger til 3. part.

Priser

Under udsalg m.v. kan vi være i gang med at nedsætte varer - dette vil tydeligt fremgå af vores netbutik. Der kan ligeledes i slutningen af et udsalg blive tale om en slutspurt - hvor allerede nedsatte varer vil blive nedsat yderligere. Du skal være opmærksom på, at den pris, du betaler for dine varer altid vil være den pris, som var gældende på ordretidspunktet - også selv om varen den dag, vi ekspederer din ordre, nu er blevet yderligere nedsat. Du kan dog aldrig komme til betale mere for en vare, end på ordretidspunktet. Det er rent administrativt ikke muligt for vores personale at tjekke, om der er sket yderligere nedsættelse af en vare - i forbindelse med f.eks. en slutspurt. Vi nedsætter sædvanligvis kun varer i forbindelse med udsalg, som afholdes 2 gange årligt.

Tilføjelse til ordrer

Når du har afgivet din ordre er den beskyttet af PBS, og vi kan desværre ikke tilføje flere varer til ordren.

Udsolgte varer

Det kan hænde at en vare er udsolgt, ønsker du varen på et senere tidspunkt, når den igen er på lager, skal den genbestilles. Du kan dog altid angive i kommentarfeltet på din ordre, at den ikke må gennemføres, hvis ikke alle varer er på lager. 

Uafhentede pakker

Når din pakke afgår fra os, afsendes automatisk en mail til dig med meddelelse om dette. Din pakke bør herefter være hos dig indenfor få dage. Modtager du ikke din pakke - eller meddelelse fra Post Danmark om, at din pakHandelsbetingelser

Hvis du fortryder

Hvis du fortryder et varekøb, kan du returnere varerne i intakt emballage indenfor 14 dage efter modtagelsen. Det er vigtigt, at du ved returneringen sørger for, at varerne er forsvarligt indpakket i den originale emballage, og at varerne ikke kan bevæge sig rundt i kassen, hvis der er tale om skrøbelige varer. Vi returnerer kun penge for varer, som kommer tilbage til os i hel tilstand og i den originale emballage. Omkostninger til returnering afholder du selv. Vi refunderer herefter varens pris til dig hurtigst muligt, dog ikke evt. portoudgifter eller andre gebyrer.  For at lette ekspeditionen vil vi bede dig angive dit registreringsnummer og kontonummer sammen med den vare, du har valgt at returnere.  Hvis du ønsker at bytte til en anden vare eller størrelse, foregår det således, at du først returnerer, og så tilbagebetaler vi pengene. Herefter kan du bestille den ønskede nye vare. Bemærk - Vi tager ikke varer retur, som er tilrettet specielt til dig, som f.eks. afklippede metervarer samt hjemtagne varer.

Hvis en vare er defekt

Hvis du har fået leveret en vare, som er gået i stykker, vil vi bede dig kontakte os pr. telefon eller mail, så vi kan aftale, hvordan vi gør lige præcist i din situation, så vi kan finde den bedste løsning.  Husk at du aldrig skal returnere en vare, som er defekt uden at vi først har aftalt dette. Hvis der er noget, du er i tvivl om, er du velkommen til at kontakte os.

Vi tager forbehold for fejl, prisændringer og udsolgte varer.